U bent van harte welkom voor een intakegesprek. In dit gesprek bespreken we uw hulpvraag en maken we afspraken over de behandeling.
Tussentijds stellen we bij indien nodig.
Het tarief is €150 per sessie (Dit geldt ook voor het kennismaking/intakegesprek)
Relatie gesprekken zijn € 175 per persoon per keer (inclusief btw)
In de meeste gevallen wordt relatie therapie niet vergoed door de verzekering. Tot nu maakt alleen CZ hierop een uitzondering. Om misverstanden te voorkomen is het aan te raden zelf contact op te nemen met uw verzekering.
Kosten voor een coachingsessie zijn €175 (inclusief BTW)
Trainingen en terugkombijeenkomsten worden niet vergoed.
(U kunt per pin transactie betalen)
Indien een afspraak onverhoopt niet door kan gaan,draag er dan zorg voor dat gemaakte afspraken tot uiterlijk 24 uur voor de afspraak wordt afgezegd. Daarna worden de kosten voor de gereserveerde tijd in rekening gebracht. Rebalance blijft buiten de reden van afmelding.
De praktijk is geopend van maandag tot en met donderdag,van 800 uur tot 1715 uur. Sessies vinden alleen plaats op afspraak.
Voor crisissituaties kunt u terecht bij uw huisarts en na kantoortijden bij de huisartsenpost.
Vergoeding via de aanvullende ziektekostenverzekering
Er zijn verschillende ziektekostenverzekeraars die de consulten onder bepaalde voorwaarden vanuit een aanvullend pakket vergoeden. Het beleid van verzekeraars wisselt voortdurend en voor de juiste informatie dient u contact op te nemen met uw zorgverzekeraar.
Ik ben geregistreerd bij de NFG, vakgroep psychosociaal en maatschappelijk werk (vpmw) als sociaal psychiatrisch verpleegkundige(www.de-nfg.nl)
Mijn NFG -registratienummer: 6811195981
Daarnaast ben ik Big geregistreerd via registratienummer: 49038884330
AGB CODE : 94055565 / 90036792
Vergoedingen:
Kijk voor meer informatie en een up-to-date overzicht van verzekeraars op www.de-nfg.nl/vergoedingen.html
Indien uw eigen ziektekosten verzekeraar niet in de lijst staat kunt u onderstaande coulanceverklaring met uw declaratie opsturen naar uw ziektekosten verzekeraar. Indien gewenst help ik u hier graag bij. Download hier de coulanceverklaring
Klachtenregeling
In Nederland hebben we de wet kwaliteit ,klachten en geschillen zorg (wkkgz) De overheid wil namelijk dat iedereen goede zorg krijgt. Daarom heeft de overheid wettelijk vastgelegd wat goede zorg precies inhoudt en wat er moet gebeuren als mensen een klacht hebben over de zorg. Als hulpverlener ben ik volgens de wkkgz verplicht je te vertellen hoe de klachtenafhandeling geregeld is bij Rebalance. Tijdens de behandeling of begeleiding kan er onbedoeld iets mis gaan. Indien je naar je eigen oordeel onzorgvuldig of verkeerd bent behandeld/begeleid, kun je een klacht indienen. Het is belangrijk dat je eerst zelf probeert om de klacht samen met mij te bespreken en op te lossen. Het is ook mogelijk hierbij de vertrouwenspersoon van de NFG in te schakelen. Als het niet lukt de klacht op te lossen, kun je een klacht indienen. Als hulpverlener heb ik dit via de NFG geregeld bij Quasir. Jouw klacht dient volgens een schema afgehandeld te worden. Voor adresgegevens van de klachtenfunctionaris kun je contact opnemen met het NFG-secretariaat via het mailadres info@de-nfg.nl
AVG
De AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) draagt zorg voor een betere bescherming van de privacy van cliënten. De eerder geldende Wbp (Wet bescherming persoonsgegevens) komt met de invoering van de AVG per 25 mei 2018 te vervallen. Rebalance beschikt over een privacy reglement.
Bij aanvang van de behandeling ontvangt u de voorwaarden en een behandelovereenkomst.
privacy policy
De Privacy Policy voor Bezoekers geldt voor iedereen die de website www.Rebalancepraktijk.nl bezoekt.
Rebalance maakt gebruik van Analytics cookies waarmee niet het surfgedrag van individuen maar van grote aantallen bezoekers - geanonimiseerd – worden verwerkt tot grafieken en patronen die helpen om websites te verbeteren en te optimaliseren.
Voorwaarden (download PDF-versie)
Op 1 april 1995 is de wet WGBO in werking getreden. Deze wet versterkt de positie van de cliënt ten opzichte van artsen, paramedici en andere hulpverleners. In de wet WGBO is onder meer geregeld:
· recht op informatie;
· toestemmingsvereiste voor een behandeling;
· de plicht om een cliëntendossier aan te leggen; · recht op inzage door de cliënt in dit dossier; · geheimhouding van cliëntgegevens.
Alle hulpverleners, aangesloten bij de Nederlandse Federatie Gezondheidszorg, zijn gehouden aan de richtlijnen van de Beroepscode en Tuchtrechtregistratie van de NFG.
Wanneer de hulpverlener – in het kader van een andere therapie, waarin hij geschoold is
– het nodig of nuttig acht van deze regelgeving van de Beroepscode en
Tuchtrechtregistratie af te wijken, dient hij dit in overleg te doen met de cliënt.
Algemene betalingsvoorwaarden van de Nederlandse Federatie Gezondheidszorg
1.
Deze betalingsvoorwaarden zijn van toepassing op alle behandelovereenkomsten tussen de hulpverlener en de cliënt.
2.
Afspraken dienen uiterlijk 24 uur voor het tijdstip van de afspraak geannuleerd worden. Bij niet tijdig annuleren voor de afspraak, is de hulpverlener gerechtigd de gereserveerde tijd aan de cliënt in rekening te brengen. (De hulpverlener blijft buiten de reden van afmelding)
3.
De door de hulpverlener aan de cliënt gedeclareerde kosten voor de behandeling, dienen door de cliënt ter plekke te worden betaald bij voorkeur per pin transactie.
4,
Indien de cliënt het verschuldigde bedrag niet binnen 7 dagen na factuurdatum heeft betaald, is de cliënt in verzuim zonder dat daartoe en nadere ingebrekestelling is vereist en brengt de hulpverlener rente in rekening van 1% per maand of een gedeelte van de hoofdsom zolang de cliënt in gebreke blijft aan zijn verplichtingen te voldoen.
5.
Bij niet betalen binnen 7 dagen na factuurdatum kan de hulpverlener de cliënt een betalingsherinnering sturen. Voldoet de cliënt binnen 14 dagen nog niet aan de betalingsherinnering, dan is de hulpverlener gerechtigd incassomaatregelen te treffen, dan wel dit door derden te laten uitvoeren. Alle kosten die verband houden met deze vordering komen voor rekening van de cliënt.
6.
Bij een betalingsachterstand is de hulpverlener gerechtigd – tenzij de behandeling zich hiertegen verzet – verdere behandeling op te schorten totdat de cliënt aan de betalingsverplichting heeft voldaan.
Behandelovereenkomst (download PDF-versie)
*doorhalen wat niet van toepassing is
•
De cliënt geeft wel/niet toestemming dat informatie bij de huisarts,
specialist of college-hulpverlener wordt ingewonnen.
Anders, nl:
•
In principe wordt er geen verslag gedaan aan de huisarts of verwijzer, tenzij op nadrukkelijk verzoek. Kosten van een verslag zijn gelijk aan de kosten van één consult.
De cliënt stelt het wel / niet * op prijs dat gedurende de behandeling of
achteraf verslag wordt gedaan aan de huisarts en / of college-verwijzer.
Anders, nl:
•
Privacy
De cliënt is geïnformeerd over het vastleggen van zijn of haar persoonsgegevens in de behandelovereenkomst en cliëntendossier en geeft hier wel / niet* toestemming voor.
•
De cliënt gaat akkoord met de tariefstelling . Dit geldt voor zowel het intakegesprek als de volgende behandelsessies. De client is op de hoogte dat afmelding kosteloos kan tot 24 uur van tevoren. Daarna wordt de sessie in rekening gebracht. ( Rebalance blijft buiten de reden van afmelding)
•
De cliënt gaat wel/niet akkoord met het ontvangen van een nieuwsbrief/informatie over het aanbod van Rebalance. (U kunt zich per mail afmelden indien u dit niet langer wenst.)
Te voldoen: (Bij voorkeur) per pin transactie aan het einde van de sessie*
Alle eventuele, nadelige gevolgen voortvloeiende uit het achterhouden van informatie
in het medisch dossier bij de huisarts, zijn voor verantwoordelijkheid en rekening van
de cliënt c.q. ouder(s) en/of verzorgers.
Rebalance is bereikbaar tijdens kantoortijden, behandelingen vinden plaats op afspraak.
Voor crisissituaties kunt u terecht bij uw huisarts en na kantoortijden bij de huisartsenpost.
Client geeft wel/niet* toestemming dat gegevens uit het dossier kunnen gebruikt worden voor waarneming tijdens mijn afwezigheid. De collega waarnemer die in geval van langdurige ziekte of overlijden van ondergetekende kan beschikken is Haptonomie en Haptotherapie Veldhoven onder leiding van Jolanda Oldenhave. Tel. 0402537060 en email adres jolanda@haptonomieveldhoven.nl